Lista zajęć Gabriela Machowska Fortepian - Gabriela Machowska
Fortepian - Gabriela Machowska
Kategoria
Opis
Gra na instrumencie, jakim jest fortepian to złożony proces, które obejmuje 3 zasadnicze elementy składowe. Są to: realizacja zapisu nutowego, nauka techniki gry oraz zdobycie umiejętności muzykowania – czyli odpowiedniej interpretacji utworów. Nie są to jednak jedyne korzyści wynikające z nauki gry na tym instrumencie. Muzyka uczy rozumienia, myślenia, szybszego kojarzenia oraz kontroli kilku obszarów (psychicznych i ruchowych) jednocześnie.
Nauka gry na instrumencie spełnia też ważne cele wychowawcze, które w przypadku młodszych dzieci realizowane będą poprzez zabawę, w trakcie której nabywać one będą praktycznych umiejętności, a w przypadku starszych osób polegać będą na kontakcie z muzyką, aktywnym zagospodarowaniu czasu wolnego i zdobywaniu wiedzy nie tylko praktycznej, ale również i teoretycznej, przemycanej podczas lekcji przez nauczyciela.
Termin: Poniedziałek 14:00 - 20:00
Miejsce: ul.Konarskiego 20, sala 125
Koszt:
80 zł za 45 minutową lekcję\72 zł ze zniżką
65 zł za 30 minutową lekcię\58,5 zł ze zniżką (zniżka dotycz posiadaczy Karty Dużej Rodziny i Karty Warszawiaka)
Kontakt: Ewa Świetlik, [email protected], 506 878 882
Instruktor
Urodziła się w 1985 roku we Wrocławiu. Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (2009) w klasie fortepianu Pawła Kamińskiego i kameralistyki fortepianowej w klasie Mai Nosowskiej i Roberta Morawskiego, oraz Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego (2010). Odbyła również roczne studia pianistyczne w Conservatoire Royal de Bruxelles w klasie Eugene Moguilevsky’ego i Olgi Roumchevitch.
Interesuje się szczególnie wykonawstwem muzyki kameralnej oraz repertuarem pieśniowym.
W 2010 roku wzięła udział w nagraniu płyty „Tradycje Chopinowskie we Lwowie”, nad którą patronat honorowy objął Konsulat Generalny RP we Lwowie. Na płycie zarejestrowano mało znane kompozycje uczniów Fryderyka Chopina związanych ze Lwowem (Karola Mikulego, Mieczysława Sołtysa i Stanisława Niewiadomskiego). Płyta była początkiem licznych koncertów promujących muzykę kompozytorów polskich, w tym głównie kompozycji solowych i kameralnych Karola Mikulego (Filharmonie we Lwowie, Równem i Czerniowcach na Ukrainie, w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym, Austriackim Forum Kultury, na Festiwalu Pieśni Polskiej w Pałacu w Wilanowie organizowanym przez Filharmonię Romualda Traugutta). Koncertowała również z zespołem Sentido del Tango specjalizującym się w wykonywaniu muzyki Astora Piazzolli i argentyńskich tang tanecznych. Koncerty te obejmowały również wykonania symfoniczne (Filharmonia Koszalińska, Capella Bydgostiensis, Suwalska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu).
Od 2017 roku jest pianistką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie pracuje ze studentami Wokalistyki Chóralnej. Oprócz współpracy ze śpiewakami solowymi, pracuje również z chórami, przygotowując wykonania dzieł wokalnych oraz wokalno-instrumentalnych. Ostatnio brała udział w pracy nad „Polskim Requiem” Krzysztofa Pendereckiego, pod batutą samego kompozytora, śpiewanym przez Internationale Chorakademie Lübeck. Wykonanie to uświetniło obchody 80 rocznicy wybuchy II Wojny Światowej.
Lekcje
Brak ustawionych lekcji