W krainie wyobraźni

Kategoria

sztuka / teatr

Opis

Małe dzieci narażone są zwykle w ciągu dnia na sporo różnorodnych bodźców z którymi dopiero uczą się sobie radzić. Trudnością bywają przeżywane i gromadzone przez maluchy emocje. Podczas naszych teatralno-muzycznych zajęć uczestnicy poznają metodę dramy pozwalającą na wyrażanie emocji poprzez ruch i dźwięk, uważność na samego siebie i na drugiego człowieka. Gra i zabawa to jeden z najprostszych sposobów poznania siebie!

„Zwierzątka morskie” (przykładowe ćwiczenie z zajęć)
Zajęcia rozpocznie rozmowa o stworzeniach morskich, prezentacja audiowizualna, która przedstawi dzieciom środowisko wody i podwodny świat zwierząt. W części warsztatowej zaczniemy od rozluźniania poszczególnych mięśni w pozycji leżącej i głębokiego oddechu. Powietrze stanie się wtedy wodą, a dzieci morskimi zwierzątkami. Wyobrażenie bycia pod wodą spowalnia ruchy i powoduje skupienie się wyłącznie na ciele, oraz na konkretnej formie ruchu, odwzorowującej sposób poruszania się danego zwierzęcia. W użyciu są tu także materiały takie jak lekkie folie, czy organza imitujące fale i ich szum, ułatwiające dziecku przeniesienie się całościowo w świat wyobraźni. Dodatkową częścią ćwiczenia jest odzwierciedlenie na papierze wewnętrznych przeżyć. Za pomocą wody i farb dziecko ma okazję zrozumieć co się w nim wydarzyło, w języku zrozumiałym dla niego samego - języku wyobraźni.

Cele ogólne programu zajęć:
• budowanie poczucia pewności podejmowanych decyzji, zaufania oraz własnej wartości dziecka
• kształcenie świadomości ciała i oddechu
• oswajanie dziecka z ruchem poprzez naturalne impulsy w ciele
• poszerzanie świata dziecięcej wyobraźni
• budowanie poczucia bezpieczeństwa w stresujących sytuacjach
• zaspakajanie potrzeb dziecka przy użyciu jak najmniejszej ilości bodźców zewnętrznych
• budowanie umiejętności asertywności w kwestii kontaktu fizycznego
• kształtowanie uważności na dobro swoje i innych
• doskonalenie komunikacji bezprzemocowej oraz niewerbalnej
• świadome zarządzanie obecnością technologii w życiu dziecka
• normalizowanie odczuwania różnorakich emocji
• praca nad ogólnie przyjętą społecznie definicją wstydu hamującą naturalne dziecięce impulsy

Instruktor

Studiowała kulturoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim, zajmowała się organizacją wydarzeń kulturalnych. Pierwsze doświadczenia teatralne zdobywała w teatrze Szwalnia w Łodzi pod okiem Ewy Łukasiewicz. Tam też zaczęła się jej historia z tańcem, który tkwił w jej ciele od dziecka. Taniec i aktorstwo w swoim życiu rozwijała symultanicznie przez lata pod okiem wspaniałych nauczycieli, na warsztatach tanecznych, teatralnych, somatycznych.

Działa w teatrze mazurskim Węgajty, a za nią jest współtworzenie niezależnych grup teatralnych takich jak Teatr Xiężycowy czy Kuchnia!Teatr, jak również indywidualne monodramy i współpraca z Łódzką Szkołą Filmową.

Od roku prowadzi warsztaty dla dzieci i dorosłych. Chciałaby sprawiać, by każde dziecko poznało ten piękny proces jakim jest samopoznanie poprzez pracę z ciałem i głosem.

Lekcje

Grupy:
Wszystkie
Czwartek 17.30-18.15


Brak ustawionych lekcji

Recenzje

brak recenzji