Lista zajęć Festiwal Młodych Instrumentalistów i Kameralistów

Festiwal Młodych Instrumentalistów i Kameralistów

Opis

Festiwal Młodych Instrumentalistów i Kameralistów
2025
Regulamin
§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem konkursu Festiwal Młodych Instrumentalistów i Kameralistów jest Centrum Kultury Podgórza w Krakowie z siedzibą ul. Sokolska 13, 30-510 Kraków, wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez Gminę Miejską Kraków, pod numerem 3, NIP 675- 10-00-363.
  2. Celem Festiwalu jest promowanie młodych talentów, ale także umożliwienie dzieciom i młodzieży muzycznych spotkań i stworzenie każdemu szansy zdobycia estradowego doświadczenia.
  3. Przesłuchania konkursowe są otwarte.
    § 2. Zasady uczestnictwa
  4. W konkursie mogą brać udział wszyscy zainteresowani młodzi instrumentaliści i zespoły kameralne.
  5. Przesłanie zgłoszenia na konkurs jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na udział w wydarzeniu na zasadach określonych przez Organizatorów w niniejszym Regulaminie.
  6. Zgłoszenia do konkursu są dwuetapowe. Uczestnicy, tj. instrumentaliści, członkowie zespołów kameralnych, akompaniatorzy i nauczyciele przygotowujący uczestników, zgłaszają się on-line za pośrednictwem systemu Biletyna: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/67006 gdzie wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptują niniejszy Regulamin oraz przesyłają wypełnioną Kartę zgłoszenia (załącznik nr 1 niniejszego Regulaminu) na adres: [email protected]. Rejestracji i przesłania Karty zgłoszenia należy dokonać w nieprzekraczalnym terminie do 3 lutego 2025 r.
  7. Za młodego instrumentalistę uznaje się osobę wykazującą się umiejętnością gry na instrumencie muzycznym i zdolnością do interpretacji artystycznej, specjalizującą się w jednym z instrumentów - fortepian (instrument dostępny w sali konkursu), skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, gitara, harfa, klawesyn (instrument we własnym zakresie uczestnika), flet, obój, klarnet, fagot, trąbka, róg, puzon, tuba, saksofon, akordeon, instrument perkusyjny lub instrumencie pochodnym, będącym niższą lub wyższą odmianą wymienionych instrumentów dętych. Młodym instrumentalistą może być osoba do lat 19 (nieukończone 20 lat).
  8. Za zespół kameralny uznaje się grupę młodych instrumentalistów liczącą od dwóch do ośmiu muzyków. W każdym zespole co najmniej jeden instrument powinien być melodyczny.
  9. Wyklucza się udział studentów akademii (uniwersytetów) muzycznych oraz muzycznych wydziałów uniwersyteckich, a także muzyków zawodowych.
  10. Wyklucza się udział instrumentalistów grających na instrumentach elektrycznych i elektronicznych.
  11. Laureaci poprzednich edycji Festiwalu nie mogą brać udziału w eliminacjach w tej samej kategorii.
  12. Uczestnicy wykonujący utwory z akompaniamentem zgłaszają się ze swoimi akompaniatorami.
  13. Od uczestników Festiwalu jest pobierana opłata w wysokości 50 zł. Od zespołów kameralnych pobierana jest opłata w wysokości 100 zł za cały zespół.
  14. Opłaty można dokonać przelewem: Centrum Kultury Podgórza ul. Sokolska 13, 30-510 Kraków, nr rachunku bankowego: 97124047221111000048584359, z dopiskiem Festiwal Młodych Instrumentalistów, imię i nazwisko uczestnika.
    § 3. Kategorie konkursowe
  15. Uczestnicy występują w następujących kategoriach:
    1.1. instrumentalista młodszy (nieukończone 14 lat),
    1.2. instrumentalista starszy (ukończone 14 lat lub więcej),
    1.3. kameralista młodszy (średnia wieku uczestników – poniżej 14 lat),
    1.4. kameralista starszy (średnia wieku uczestników – 14 lat i więcej).
    § 4. Przesłuchania konkursowe
  16. Przesłuchania konkursowe odbędą się w dniu 8 lutego 2024 r. w sali widowiskowej Centrum Kultury Podgórza, ul. Sokolska 13. Rozkład i godziny przesłuchań będą uzależnione od liczby uczestników. W przypadku dużej liczby zgłoszeń, Organizator może wyznaczyć drugi termin przesłuchania konkursowego w dniu 7.02.2024 r.
  17. Młody instrumentalista jest zobowiązany zaprezentować trzy utwory, w tym obowiązkowo jeden utwór kompozytora polskiego (dopuszczalne są transkrypcje).
  18. Zespół kameralny jest zobowiązany zaprezentować co najmniej dwa utwory, a w wypadku dużych form cyklicznych – co najmniej dwie części danego utworu.
  19. Łączny czas wykonania utworów:
    1.1. maksimum 10 minut dla instrumentalistów młodszych,
    1.2. maksimum 15 minut dla instrumentalistów starszych,
    1.3. maksimum 20 minut dla zespołów kameralnych.
  20. W przypadku dużej liczby uczestników organizator zastrzega sobie prawo do ograniczenia czasu indywidualnych przesłuchań.
  21. Godzina rozpoczęcia przesłuchania danego uczestnika jest orientacyjna.
  22. Uczestnik powinien się zgłosić minimum 15 minut przed wyznaczonym terminem i pozostawać do dyspozycji komisji przez około godzinę.
    § 5. Kryteria oceny uczestników
  23. Kryteria oceny i punktacja są następujące:
    1.1. walory artystyczne i techniczne wykonania,
    1.2. trafność doboru utworów pod względem skali trudności i etapu kształcenia muzycznego,
    1.3. ogólna prezentacja wykonawcy.
  24. Skala ocen: od 1 do 25 punktów.
    § 6. Ocena uczestników
  25. Uczestnicy są oceniani w ramach swojej kategorii.
  26. Uczestnicy oceniani będą przez Jury, w skład którego wchodzą wybitni specjaliści. Skład Jury zostanie podany na stronie internetowej Organizatora https:/www.gov.pl/web/psmzywiec. W szczególnych sytuacjach, Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany składu Jury. Jury konkursu oceni występy konkursowe, wyłoni laureatów i przyzna nagrody. Decyzje Jury są ostateczne, niepodważalne i niezaskarżalne.
  27. W przypadku, gdy nauczyciel przygotowujący młodego instrumentalistę zasiada w jury, dokonuje się wyłączenia go z oceniania danego uczestnika.
  28. Punktacja przyznawana przez jury jest protokołowana.
    § 7. Nagrody i wyróżnienia
  29. Trzy pierwsze miejsca i wszystkie wyróżnienia w każdej z kategorii są premiowane nagrodami rzeczowymi.
  30. Wszyscy uczestnicy otrzymują dyplomy uczestnictwa.
  31. Jury zastrzega sobie prawo do nieprzyznania niektórych regulaminowych nagród i wyróżnień, a także do przyznania nagród i wyróżnień pozaregulaminowych.
    § 8. Finał konkursu
  32. Finałem konkursu będzie rozdanie dyplomów i nagród oraz koncert finałowy z udziałem laureatów i jurorów, który odbędzie się 9 lutego 2025 r. o godz. 17.00 w Centrum Kultury Podgórza – Strefa Sokolska przy ul. Sokolskiej 13 (sala widowiskowa).
    § 9. Postanowienia końcowe
    Uczestnicy lub ich opiekunowie prawni rejestrują się do konkursu za pośrednictwem systemu Biletyna. Dla potrzeb konkursu wystarczy założenie jednego konta dla jednego uczestnika i jedna rejestracja do konkursu.
  33. Nagrody nieodebrane w dniu uroczystego finału konkursu stają się własnością Organizatora.
  34. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego regulaminu w wypadku zmian przepisów prawnych lub innych istotnych zdarzeń, mających wpływ na organizację konkursu.
  35. We wszystkich sprawach spornych i nieujętych w niniejszym regulaminie rozstrzyga komisja w składzie: Dyrektor Centrum Kultury Podgórza Anna Grabowska, Kierownik Działu Organizacji Imprez i Edukacji Karolina Opatowicz oraz przewodnicząca jury.
  36. Informacji udziela: Małgorzata Stasiak, Dział Organizacji Imprez i Edukacji, [email protected], tel. 12 656 36 70 wew. 30.

Instruktor

Brak przypisanego instruktora

Recenzje

brak recenzji

Inni klienci oglądali również