Lista zajęć Katarzyna Belkius Gordonki - Kolegiacka
Gordonki - Kolegiacka
Kategoria
Opis
Nazwa zajęć: Gordonki
Prowadzący: Katarzyna Belkius
Wiek: 0,3 - 3 lata
Dzień i godzina zajęć:
środa, godz. 10:30-11:15
Koszt: 120,00 zł / miesięcznie
Możliwość skorzystania ze zniżki 50% na jedne wybrane zajęcia po okazaniu w Recepcji CKW: Karty Dużej Rodziny. Zniżka nie obowiązuje na zajęciach indywidualnych oraz innych - wymienionych w Regulaminie zajęć.
Opis zajęć:
Zajęcia umuzykalniające dla najmłodszych prowadzone w oparciu o teorię uczenia się muzyki Edwina Eliasa Gordona – muzyka jazzowego, pedagoga i psychologa muzyki. To wieloletnie badania profesora udowodniły, że muzyki uczymy się podobnie, jak języka mówionego. Na początku dziecko osłuchuje się z tym, co je otacza, próbuje wypowiadać pierwsze sylaby i zdania. Następnie improwizuje tj. myśli w konkretnym języku i tworzy zdania. Dopiero na końcu uczy się czytać i pisać... Podobnie jest z muzyką. Podczas zajęć gordonowskich najmłodsze dzieci najpierw osłuchują się z dźwiękami a gdy są gotowe – zaczynają tworzyć muzykę własnym głosem. Zajęcia gordonowskie są dostosowane do etapu rozwoju muzycznego dzieci i prowadzone są w bezpiecznej i swobodnej atmosferze. Nie oczekuje się od dzieci konkretnych reakcji, czy powtarzania tego, co robi instruktor. Dzieci samodzielnie decydują o tym jak i kiedy chcą się poruszać i angażować w zajęcia. Na zajęciach instruktor „zanurza” dzieci w świat dźwięków. Proponuje krótkie śpiewanki w skalach modalnych, które śpiewane są odpowiednio wysoko tj. w skali głosu dziecka. Stałym elementem zajęć są także rytmiczanki bogate rytmicznie w różnorodnych metrach. Dziecko słucha i gromadzi dźwięki muzyki z otoczenia. Na zajęciach instruktor podąża za dzieckiem, śpiewa krótkie motywy, daje czas i przestrzeń na ciszę, audiację, a także wypowiedzi muzyczne dzieci.Według badań prof. E E. Gordona, dziecko najintensywniej przyswaja dźwięki poczynając od okresu prenatalnego do 3 roku życia i jest to najlepszy czas na rozwijanie wszelkiego potencjału. Okres niemowlęcy i wczesne dzieciństwo są kluczowe dla rozwoju muzycznego. Dlatego też edukację muzyczną dziecka warto zacząć jak najwcześniej.
O prowadzącym:
Jestem absolwentką szkoły muzycznej II stopnia w klasie klarnetu, magistrem pedagogiki, a także certyfikowanym instruktorem zajęć umuzykalniających wg teorii uczenia się muzyki E. E. Gordona. Podczas pracy z dziećmi wykorzystuję swoje doświadczenie pedagogiczne i pasję do muzyki, tworząc inspirujące środowisko dla dzieci. Pracuję w zgodzie z rodzicielstwem bliskości i komunikacją bez przemocy. Rozwijam u najmłodszych nie tylko umiejętności muzyczne, ale także szanuję ich potrzeby i wspieram rozwój emocjonalny.