Bez kategorii

Kursy on-line – czy są na nie chętni?

Kursy on-line - czy są na nie chętni?

Dlaczego ktoś może chcieć zapłacić za kurs on-line?

Warto sobie uświadomić, że w internecie jest wszystko dostępne za darmo – jeśli tylko wiesz, gdzie szukać, naprawdę nie ma rzeczy, której nie znajdziesz.

Dlaczego więc ktoś ma chcieć zapłacić za kurs on-line?

Otóż dlatego, że prowadzisz go TY!
TY jesteś osobą, która chce przekazać swoją wiedzę, podpierając ją swoim doświadczeniem i osobowością. KTOŚ chce, żebyś to TY wskazał właściwą drogę do tej wiedzy.

Jak znaleźć odpowiednie tematy do kursu?

W momencie, w którym uświadomisz sobie, że to TY jesteś kluczem, musisz zastanowić się, jakim tematom powinny być poświęcone Twoje zajęcia.

Jeśli współpracujesz z ośrodkiem kultury i na miejscu jest dostępny prowadzony przez Ciebie kurs, poproś kogoś z biura o pomoc w kontakcie ze swoimi uczniami. Zapytaj kursantów – czy to osobiście, jeśli ośrodek kultury udostępni Ci kontakty (ale pamiętaj o RODO), czy poprzez mailing z ośrodka – jak możesz im pomóc w tej chwili? 

Na początek możesz poprosić uczniów o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże Ci ułożyć agendę zajęć on-line. Zapytaj ich o potrzeby, tzn.:

  • czy chcą wziąć udział w Twoim kursie on-line, skoro spotkania na żywo są akurat niemożliwe?
  • jeśli tak, to poproś o informację o tematach, które uczniowie chcieliby zamknąć. Czyli w skrócie: w nauce języków obcych będą to np. określone czasy, powtórka słownictwa z jakiegoś zakresu, wymowa; w tańcu – określony styl tańca; w garncarstwie – określona metoda wypalania etc.
  • jakie nowe tematy uczniowie chcieliby poruszyć jako kolejny temat? – czyli czego nowego chcieliby się nauczyć. Możesz też zaproponować im powrót do regularnych zajęć na żywo, jak będzie to możliwe, zgodnie z wcześniejszym planem, a podczas kursu pokazać coś nowego, czego nie planowałeś przerabiać w trakcie zajęć w realu.

Jeśli nie współpracujesz z ośrodkiem kultury na stałe, tylko wynajmujesz od nich salę albo prowadzisz zajęcia poza tego typu instytucją i masz bezpośredni kontakt z uczniami, poproś ich o to samo – pomoże Ci to w zaproponowaniu najodpowiedniejszej tematyki zajęć.

Ankieta ma uświadomić Ci, co mógłbyś przekazać podczas kursu on-line, żeby Twoi dotychczasowi uczniowie chcieli wziąć w nim udział.

Jeśli masz doświadczenie w nauczaniu, ale miałeś przerwę w prowadzeniu kursów i teraz chciałbyś do nich wrócić lub dopiero chcesz zacząć przygodę z uczeniem i chciałbyś prowadzić kursy on-line, zajrzyj do naszego artykułu pt. Jak dopasować kurs do klientów?

Czy znajdę chętnych na swój kurs on-line?

Jeśli prowadziłeś zajęcia dodatkowe, które zostały przerwane przez zaistniałą sytuację, to odpowiedź wydaje się w miarę prosta: ZNAJDZIESZ. Znajdziesz, jeśli jesteś w stanie zaspokoić oczekiwania uczestników (a po to przeprowadziłeś ankietę).

Oni prawdopodobnie chcą kontynuować zajęcia a Ty chcesz im to umożliwić, więc nie wstydź się zaprosić na swój kurs uczniów, którzy wzięli udział w ankiecie i zadeklarowali chęć udziału w Twoich zajęciach on-line

Pamiętaj przy tym, że uczniowie i ich rodzice także znaleźli się obecnie w trudnej sytuacji, więc ustalając koszt kursu, okaż im zrozumienie i dobrze zastanów się nad ceną.

Jeśli dopiero chcesz zacząć przygodę z nauczaniem i wejść w sferę on-line, to przygotuj dobrze zajęcia a również znajdziesz klientów – ale o tym szczegółowo piszemy w kolejnym artykule 🙂

Pamiętaj – nie popełnia błędów tylko ten, co nic nie robi, więc nie bój się spróbować

Jeśli coś będzie nie tak, nasz zespół jest tu po to, żeby Cię zabezpieczać i wspierać.

Zajrzyj do artykułu: Jak dopasować kurs do klientów? i dowiedz się więcej!